Do Dňa súkromného podnikania sa zapojilo o tisíc podnikateľov viac ako vlani
Pondelok, 15.10. 2018, 09:40Takmer 2400 podnikateľov z celého Slovenska sa 9. októbra zapojilo do Dňa súkromného podnikania. Je to suverénne najviac zo všetkých troch ročníkov, ktoré sa doteraz konali. Akciu zastrešil veľkoobchod METRO.
Na porovnanie, vlani oslavovalo súkromné podnikanie zhruba 1400 podnikateľov, tento rok pribudlo ďalších tisíc. Najväčší záujem bol v Bratislavskom, Nitrianskom kraji a ich okolí. Narástol aj počet zákazníkov, ktorí si tento sviatok všimli. Na znak vďaky prišli do prevádzok a využili špeciálne ponuky, ktoré si pre nich podnikatelia pripravili.
„Cieľom Dňa súkromného podnikania je osláviť podnikanie a motivovať ľudí do ďalšej práce. Okrem Slovenska sa oslavuje vo všetkých krajinách, kde METRO pôsobí a sumárne sa do neho zapojilo takmer 400-tisíc podnikateľov na svete, najviac v Indii. Výsledky za Slovensko však v ničom nezaostávajú a prekonali naše očakávania,“ hodnotí hovorca METRO Martin Krajčovič.
Podnikatelia sa v rámci osláv mohli zaregistrovať na stránke Dňa súkromného podnikania a zverejniť tam špeciálnu ponuku, ktorú mohli zákazníci práve 9. októbra využiť. Všetky ponuky sa zobrazili na prehľadnej mape, a tak mohli podniky prilákať aj nových zákazníkov.
Darček pre ľudí si pripravila aj reštaurácia Fit Restaurant v Bratislave, ktorú riadi Peter Terneny. K obedovému menu dostali zákazníci nápoj do jedného eura zadarmo. „Ľudia vždy ocenia, keď im dáte niečo navyše. Je to znak toho, že si ich vážite a nie je vám jedno, či k vám chodia alebo nie. To, že budeme mať nápoje zadarmo, sme avizovali v oficiálnej kampani a aj na našej sociálnej sieti. Ľudia, ktorí k nám prišli, o darčeku poväčšine vedeli,“ hovorí Terneny.
Deň súkromného podnikania sa aj tento rok konal pod záštitou prezidenta SR Andreja Kisku. Partnermi akcie boli Slovak Business Agency (SBA), Združenie podnikateľov Slovenska (ZPS) a Združenie mladých podnikateľov Slovenska (ZMPS). Spolu zorganizovali aj niekoľko sprievodných aktivít, zameraných na vzdelávanie podnikateľov. Krátko pred Dňom súkromného podnikania sa v Bratislave konala napríklad Podnikateľská fiesta, kde odborníci diskutovali o aktuálnych výzvach v podnikaní.
„Na Deň súkromného podnikania, ale aj ostatné súvisiace eventy, sme mali veľmi dobrý ohlas. Podnikatelia si zaslúžia našu podporu a verím, že v budúcom roku sa zapoja ešte vo väčšom množstve,“ dodáva Krajčovič.
Zdroj: PR, METRO Cash & Carry