Späť

Pri výbere piva je najdôležitejšia chuť, program Sedem chutí piva naučí Slovákov objavovať pivné chute

Streda, 16.4. 2014, 17:39

Spoločnosť HEINEKEN uvádza na Slovensku nový program na podporu pivnej kategórie s názvom Sedem chutí piva. Jeho cieľom je rozvíjať vedomosti konzumentov o rôznorodých chutiach zlatého moku a povzbudiť ich tak k hlbšiemu objavovaniu pestrého sveta piva. Program Sedem chutí piva vychádza z rozsiahleho spotrebiteľského prieskumu realizovaného na troch európskych trhoch na vzorke 1800 respondentov. Rôznorodé chute piva známe u nás aj vo svete zoraďuje do siedmich chuťových kategórií, od sladkých a ovocných, cez mierne horké a chmeľové, až po ťažšie korenisté, sladové či tmavé.

Pivo ako kategória čelí v súčasnom svete mnohým výzvam. Konzumenti ho často v konkurencii moderných miešaných drinkov či vína nespravidlivo považujú za chuťovo jednotné, a najmä mladšia generácia či ženy pivo vnímajú jednoducho ako príliš horké. Tieto predsudky im bránia objavovať rôznorodý svet pivných chutí, a tak znalosti o pive a jednotný „pivný jazyk“ chýbajú aj u tradičných pivárov,“ hovorí Hana Šimková, manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti HEINEKEN Slovensko.

Chuť je kľúčom k rastu kategórie

Na základe prieskumu holandských pivovarníkov* vyplýva, že kým 78 % spotrebiteľov sa pri výbere piva rozhoduje na základe značky, až 91 % všetkých konzumentov si pivo vyberá práve na základe chuti. „Chuť je jedným z najdôležitejších faktorov, na základe ktorého si konzumenti vyberajú svoje pivo pre konkrétnu príležitosť. Pre ďalší rozvoj kategórie piva preto považujeme zvyšovanie znalostí konzumentov a zákazníkov o rôznorodých chutiach piva za kľúčové,“ dodáva Hana Šimková.

Tisícky chutí v siedmich kategóriách

Na základe týchto zistení zrealizovala spoločnosť HEINEKEN prieskum s cieľom nájsť jednoduchý spôsob, ako spotrebiteľom pomôcť pri objavovaní rôznych chutí piva. Rozsiahly prieskum zahŕňal degustovanie pív na troch veľkých trhoch (Veľká Británia, Poľsko, Francúzsko) a zapojilo sa do neho až 1800 spotrebiteľov. Na základe výsledkov prieskumu a degustácií boli rôznorodé chute pív zoradené do siedmich chuťových kategórií. Program Sedem chutí piva popisuje typické chuťové profily v jednotlivých kategóriách, a konzumentom tak poskytuje širší rozhľad vo svete piva a jednotnú pivnú terminológiu.

Pivo je skutočne veľmi rôznorodý nápoj, a každý, kto sa pustí do jeho objavovania s programom Sedem chutí piva, je príjemne prekvapený jeho pestrosťou. Osobne sa zúčastňujem degustácií pív v našom pivovare, ako aj počas rôznych degustačných súťaží, a študovanie chuťových profilov pivných kategórií na základe programu aj mne otvorilo nové obzory,“ hovorí Karol France, obchodný sládok z pivovaru v Hurbanove.

Cieľom je prilákať mladších

Spoločnosť HEINEKEN Slovensko predstavuje program Sedem chutí piva odbornej aj laickej verejnosti tesne pred tohtoročnou letnou sezónou. V programe bude vzdelávať svojich zákazníkov prostredníctvom osobných prezentácií a školení, spotrebitelia si všetky informácie o programe nájdu aj na internetovej stránke www.sedemchutipiva.sk. Program bude počas letnej sezóny pokračovať témou gastronómie a správneho párovania piva a jedla a oboznámia sa s ním aj návštevníci rôznych letných festivalov. „Sme presvedčení, že program Sedem chutí piva rozšíri vedomosti pivárov aj nepivárov o pivných chutiach a presvedčíme aj mladších konzumentov, že svet piva je pestrejší, ako sa na prvý pohľad zdá,“ dodáva na záver Hana Šimková.


 Sedem chuťových segmentov programu Sedem chutí piva

Sladké a ovocné pivá –radlery, cidery, sladké a ovocné pivá, občas so sviežou kyslosťou či jemnými korenistými stopami. Patrí sem Desperados a všetky radlery pod značkou Zlatý Bažant aj Corgoň.

Ľahké pivá – pivá rýchlo hasiace smäd,slabo alebo iba mierne horké s krátkym doznievaním chuti po napití. Patrí sem Zlatý Bažant Nealko, typickým predstaviteľom je napríklad aj pivo Sol alebo Fosters.

Mierne horké pivá – osviežujúce pivá s miernou až strednou horkosťou. Charakteristickým zástupcom je pivo Heineken ako aj väčšina desaťstupňových pív na našom trhu.

Chmeľové a horké pivá – pivá s plnou chuťou a chmeľovou horkosťou, vysoká intenzita chuti pretrváva dlho po napití. Typické pre Krušovice 12% , ako aj väčšinu 12-stupňových pív u nás.

Ťažké a korenisté pivá – plná chuť so stopami po korení, ktorá môže byť aj ľahko dymová spolu s jemnými ovocnými tónmi. Patrí sem Zlatý Bažant Pšeničné alebo Edelweiss.

Sladové pivá s intenzívnou chuťou - pivá plnej chuti s dlhotrvajúcou sladovou chuťou a jemnou príchuťou karamelu, prípadne sladkými tónmi medu. Typickým zástupcom je u nás Corgoň 4sladový.

Tmavé a silné pivá - v tejto kategórii sú zastúpené pivá, ktoré chutia horko a majú tmavo sladovú až praženú príchuť. Sú výrazne chmeľové a zároveň majú jemnú sladkosť s intenzívnou dlhotrvajúcou chuťou. Patrí sem Zlatý Bažant tmavý, Corgoň tmavý, ako aj pivá typu Bock, Porter alebo Roggen.


 * Zdroj: Nederlandse Brouwers´Nationale Bieronderzoek (Národný pivný prieskum holandských pivovarníkov), 2010

Zdroj: PR, HEINEKEN

Kalendár podujatí

Po Ut St Št Pi So Ne
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
       
Po Ut St Št Pi So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Po Ut St Št Pi So Ne
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930