Dátum a čas začiatku: | 24. Jún 2016 |
Dátum a čas konca: | 24. Jún 2016 |
Miesto: | Slovensko |
WWW: | https://www.facebook.com/denborovicky/ |
Výrobcovia alkoholických nápojov sa spojili, aby pozdvihli unikátny a jedinečný nápoj typický pre Slovensko: borovičku. Spoločnosti FRUCONA TRADE KOŠICE s.r.o., GAS Familia, s.r.o., Stará Ľubovňa, trenčiansky OLD HEROLD, s.r.o., PRELIKA, a.s. z Prešova a ST. NICOLAUS, a.s., Liptovský Mikuláš s podporou veľkoobchodu METRO stoja za iniciatívou vzniku Medzinárodného dňa borovičky 24. júna.
Práve borovička je nápoj, ktorého výroba má na Slovensku dlhoročnú, až storočnú tradíciu. Žiadna iná krajina nedokáže spracovať toľko borievok ako tá naša. Nie nadarmo sú tie najkvalitnejšie druhy borovičky nositeľom pečate Chráneného zemepisného označenia. Päť veľkých výrobcov borovičky sa rozhodlo podporiť výzvu na hromadný prípitok týmto obľúbeným nápojom v deň, kedy majú meniny nositelia frekventovaného slovenského mena Ján (24. 6.).
Pri tejto príležitosti bol tiež registrovaný Medzinárodný deň borovičky/International Borovička Day, ktorý už bude napevno daný aj pre ďalšie roky. Milovníci borovičky naprieč Slovenskom tak na Jána pozdvihnú svoje čaše – koordinácia prebieha prostredníctvom facebookovej stránky (viac na https://www.facebook.com/denborovicky/) a aplikácie, vytvorenej špeciálne pre túto príležitosť (https://www.facebook.com/denborovicky/app/1026598357395370/).
Zároveň sa uskutoční hromadný prípitok na NEON festivale na Zlatých pieskoch, ktorý konferuje Andrej Bičan so svišťom Jankom. Ten už so svojou družinou z Tatier vyrazil na dobrodružnú jazdu, aby na ceste spoznal svojich nových borovičkových kamošov a stihli spoločne festival na jazere. Touto aktivitou už dnes na Facebooku žijú desiatky tisíc ľudí; postujú, lajkujú, zdieľajú, súťažia, prezerajú si video, sledujú aktuálne dianie. K prípitku zaznie aj originálny song pre túto príležitosť: Cítim vôňu lesa od Emily & Justice. Na akciu je tiež prizvaný zástupca Slovenských rekordov, aby verifikoval vytvorenie nového rekordu v hromadnom prípitku borovičkou.
„Uvítali sme iniciatívu slovenských výrobcov borovičky, pretože toto rodinné striebro, špeciálne pre svoj technologický postup výroby si svoju poctu zaslúži. Stojíme pevne za nimi a radi im poskytujeme podporu,“ uviedol Jozef Greňo, riaditeľ nákupu spoločnosti METRO. METRO napríklad podporilo akciu špeciálnou sériou informačných letákov pre zákazníkov venovaných borovičke.
Zdroj: PR, METRO