Späť

Práca čašníka je náročná, ale má zmysel, lebo je za ňou spokojný hosť

Piatok, 10.11. 2017, 23:29

Na Liptove realizovali školenia pre pracovníkov v službách. Tento týždeň ukončili sériu školení pre čašníkov a tiež stredný manažment v prevádzkach cestovného ruchu. Školenia nadväzujú na úspešný projekt kontroly kvality služieb na Liptove pod názvom Liptovská hviezda a realizovala ich špecializovaná firma.

Na Liptove v roku 2013 vznikol inovatívny projekt kontroly kvality Liptovská hviezda. Liptáci v rámci projektu realizovali neohlásené návštevy zariadení, kde kontrolovali kvalitu a vyhodnocovali skóre jednotlivých prevádzok, či už to boli reštaurácie, alebo ubytovacie zariadenia. Projekt Liptovská hviezda naznačil, že to čo prevádzky najviac potrebujú sú kvalitní čašníci, ale aj schopný stredný manažment. „Alfou-omegou úspechu v službách sú nielen atraktívne a kvalitné atrakcie a prevádzky, ale najmä školený personál. Cestovný ruch je o ľuďoch a pre ľudí, preto sme sa rozhodli v tomto roku radšej ľudí školiť ako realizovať ďalšie kontroly kvality. Z kontrol totiž dlhodobo vyplývalo že to, na čom treba najviac pracovať, je ľudský faktor," povedal predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGION LIPTOV Ján Blcháč.

Ponuku zapojiť sa do školení svojich zamestnancov využilo niekoľko hotelov a reštaurácií v regióne, ale napríklad aj učitelia z tunajšej hotelovej akadémie. Realizované boli dve školenia pre čašníkov aj dve školenia pre stredný manažment, pričom išlo o hotelových prevádzkarov a F&B manažérov prevádzok cestovného ruchu. Súhrnne Oblastná organizácia cestovného ruchu REGION LIPTOV dala vyškoliť 38 pracovníkov. Pričom plnú výšku nákladov za školenia financovala centrála cestovného ruchu a pre účastníkov boli školenia úplne bezplatné.

„Návštevník Liptova očakáva profesionálne služby, tento fakt si uvedomujeme a preto investujeme do kvality našich ľudí. Dlhodobo tiež pociťuje nedostatok personálu v službách. Záujem mladých ľudí o prácu čašníka či kuchára klesá. Je to veľká škoda, lebo možnosti sú pre šikovných ľudí v regióne obrovské. Aj v budúcom roku plánujeme v školeniach pokračovať, nakoľko ohlas na vzdelávacie aktivity bol výborný. Účastníci oceňovali najmä modelové situácie a praktickosť školení,“ doplnila riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGION LIPTOV Darina Bartková.

Pre účastníkov školení bolo pozitívne aj to, že sa stretli na jednej pôde ľudia z rovnakej branže, ale z rôznych zariadení a vymenili si skúsenosti. Oceňovali, že sa naučili ako sa správať k hosťovi, venovať mu pozornosť a byť k nemu milí. Získali tiež nové poznatky v obsluhe a zvyšovaní kvality. Naučili sa pozerať na veci z lepšej stránky a vzdelali sa aj v tom, ako počúvať druhých, vžívať sa do ich situácie. Vo finále mnohí pochopili, že ich práca je síce náročná, ale má zmysel, lebo je za ňou spokojný klient, ktorý sa na Liptov vráti a pozitívny chýr posunie aj svojim známym či blízkym.

Liptov ako aj všetkých novo-vyškolených pracovníkov cestovného ruchu už v decembri čaká štart zimnej sezóny. Účastníci školení spokojnosť netajili a čoskoro sa uvidí ako novozískané skúsenosti pretavia aj do spokojnosti návštevníkov regiónu. 

Zdroj: OOCR Región Liptov

Foto: Marek Hajkovský

gastro, gastroweb

Kalendár podujatí

Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30