Späť

METRO partnerom udržateľných riešení na festivale Pohoda

METRO je aktívnou súčasťou ekologických riešení na 23. ročníku festivalu Pohoda. Patrí k nim napríklad znižovanie emisií organizovaným zásobovaním areálu potravinami, či používanie jednorazového kompostovateľného eko riadu zo sortimentu METRO v gastro zóne festivalu. Veľkoobchod tiež na najväčšom hudobnom podujatí na Slovensku otvorí aj stan METRO Udržateľnosť. Návštevníci sa v ňom môžu tešiť na viaceré vzdelávacie a osvetové aktivity vrátane diskusií, kvízov a súťaží s cieľom poukázať na význam filozofie zero waste.

 Z partnerstva udržateľných riešení a tým pádom aj z premiérovej spolupráce s festivalom Pohoda sa veľmi tešíme. Jej nadviazanie vnímame ako logické pokračovanie našich aktivít a projektov s ekologickým významom, ktoré v spoločnosti METRO tvoríme. Vieme, že Pohoda bola už v minulosti aj medzinárodne ocenená za svoj ekologický prístup, a preto sme radi, že tento rok môžeme k tomuto obrazu praktickými krokmi prispieť aj my,“ povedala ambasádorka METRO pre udržateľnosť Anežka Kováliková.

V stane METRO Udržateľnosť budú na témy „Triedenie a čo s ním“ a „Inovátorky v neplytvaní“ diskutovať zástupcovia tretieho sektora, firiem s ekologickým prístupom i  lídri pre zero waste filozofiu či upcycling z rôznych oblastí. Zábavno-súťažné kvízy s cieľom inšpirovať k rozumnému zaobchádzaniu s potravinami, recyklácii či kompostovaniu bude moderovať herec Michael Vrzala pod alter egom Steven „Separovač“ Segal. V stane bude tiež možnosť zapojiť sa do instagramovej súťaže, vyskúšať si aplikáciu Waste Impact na podporu separovania či online podpísať Memorandum o neplytvaní, ktoré zo spoločnej iniciatívy vytvorili METRO, Inštitút cirkulárnej ekonomiky (INCIEN) a Slovenský zväz kuchárov a cukrárov (SZKC).

Menej emisií, čerstvé potraviny

Tým, že predajcovia občerstvenia na Pohode si môžu objednať tovar priamo od METRO a to dvakrát denne, šetrí im to čas a zároveň táto možnosť znamená, že festival vyprodukuje nižšiu uhlíkovú stopu. Zásobovanie sa koná primárne z METRO predajne v Žiline: „Naši obchodní zástupcovia aktívne oslovovali predajcov občerstvenia na festivale. Môžeme potvrdiť, že najvyšší záujem o dodávky počas festivalu je o čerstvú zeleninu a ovocie. Snažili sme sa tiež uspokojiť čo najviac záujemcov o kompostovateľný riad. Veríme, že prvý ročník bude dobrou skúsenosťou pre posunutie partnerstva ešte na vyššiu úroveň v budúcnosti,“ povedala Veronika Bulinová, own brand manager v METRO.

Pozornosť v rámci celého areálu bude venovaná separácii na zberných miestach. To, že osveta v oblasti udržateľných riešení by mala byť mimoriadne dôležitou témou ukázal aj prieskum METRO na vzorke 300 zákazníkov spoločnosti z jari tohto roka. Vyhodené potraviny eviduje podľa prieskumu len vyše 40% opýtaných. Firmy, ktoré podnikajú kroky k udržateľnosti priznali tiež zvýšené nároky na financie a takmer všetky by privítali podporu vo forme osvety či konzultácií.

Zdroj: PR, METRO Cash & Carry

gastro, gastroweb

Kalendár podujatí

Po Ut St Št Pi So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031