Späť

Chute Slovákov sa zásadne nemenia, HEINEKEN Slovensko vníma návrat k „10-tkovým“ pivám

Štvrtok, 23.9. 2021, 12:33

Najpredávanejšími pivami počas letnej sezóny, ktorá bola už druhý rok po sebe poznačená vplyvom pandémie, bola kategória 10-stupňových pív. Zároveň sa zastabilizovala celková spotreba piva, radlerov i ciderov a zostala na úrovni minulého roka. Vyplýva to z údajov spoločnosti HEINEKEN Slovensko, ktorá hodnotila letnú sezónu počas mesiacov jún, júl a august.

HEINEKEN Slovensko zaznamenal v dôsledku opatrení súvisiacich s pandémiou, počas prvej aj druhej vlny v HORECA segmente, dramatický pokles objemu predaja. Situácia sa mierne zlepšila s uvoľnením opatrení počas jarných mesiacov a otvorení prevádzok v mesiacoch júl a august. Kým počas letnej sezóny 2020 došlo k výraznému poklesu spotreby piva (-12% v porovnaní s rokom 2019), počas leta 2021 sa situácia zastabilizovala a ostala na rovnakej úrovni ako pred rokom. HORECA ale v porovnaní s retailom ťahá stále za kratší koniec.

„Počas leta sme videli, že naši spotrebitelia majú chuť vrátiť sa do obľúbených podnikov a vychutnať si čapované pivo. Na druhej strane vplyv pandémie sa prejavil najmä v tom, že predaj piva sa stále viac posúva do retailu. Takže zatiaľ čo HORECA klesala v objemoch, o 5,7 % v porovnaní s rokom 2020, retail narástol o +1 % a posilnil sa tak jeho podiel, ktorý aktuálne tvorí 78,3 %,“ zhodnotil sezónu generálny riaditeľ HEINEKEN Slovensko Rene Kruijt.

Naopak, chute Slovákov sa nijako zásadne nemenili. Pivný líder na slovenskom trhu zaznamenal mierny návrat spotrebiteľov k 10-stupňovým pivám (+1,0 %), ktoré rástli na úkor prémiovejších a viacstupňových pív (-4,0 %). Najpredávanejším pivom boli Krušovice 10 % v plechovke, ale darilo sa aj ďalším pivám z tejto kategórie: Corgoň 10 % či Kelt 10 %.

Zároveň rástli aj nealkoholické pivá (+3,4 %), v rámci ktorých ponúka HEINEKEN Slovensko širokú škálu produktov: Zlatý Bažant 0,0%, Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké, Zlatý Bažant 0,0% Tmavé, ako aj novinku Heineken 0,0%. „Taktiež vidíme, že spotrebitelia naďalej radi skúšajú nové chute. Mali sme od nich veľmi dobrú spätnú väzbu na tohtoročné novinky – Zlatý Bažant Radler 0,0% Extra Svieži Citrón a Grapefruit, ako aj Zlatý Bažant Radler 0,0% Svieži Brusnica a Ríbezľa. Podobne to bolo aj v prípade noviniek značky Desperados vo verziách Mojito a Sangre,“ doplnil Rene Kruijt.

HEINEKEN Slovensko zároveň v súvislosti s pandémiou vytvoril pre podporu zasiahnutého segmentu HORECA rad riešení, s cieľom motivovať spotrebiteľov k jeho návšteve, ako aj zmierniť dopad pandémie a podať partnerom pomocnú ruku.  Súčasťou podpory tak boli a sú ekonomické a obchodné opatrenia, odborné konzultácie v otázkach legislatívy či technickej podpory, ako aj vytvorenie nových možností v online vzdelávaní.

Spoločnosť zároveň citlivo vnímala rozhodnutia majiteľov partnerských prevádzok ohľadom svojej budúcnosti. Po náročných mesiacoch poznačených nepriaznivou pandemickou situáciou viac ako dve tretiny z nich opätovne otvorili svoje dvere pre zákazníkov. „V mesiacoch jún až august bolo otvorených viac ako 90% partnerských prevádzok v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Keď si porovnáme obdobie pred pandémiou, tento rok naďalej fungovalo počas leta viac ako dve tretiny partnerských prevádzok,“ uzavrel Rene Kruijt.

Zdroj: HEINEKEN

Kalendár podujatí

Po Ut St Št Pi So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Po Ut St Št Pi So Ne
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
       
Po Ut St Št Pi So Ne
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031