Späť

Vyššia cena za absenciu slušnosti

Streda, 19.2. 2014, 15:22

Nedávno v slovenských médiách prebehla správa o francúzskej kaviarni, v ktorej majiteľ zaviedol odstupňovanú cenu kávy v závislosti od miery slušnosti hosťa. Ak pozdravil a poprosil o kávu, cena bola 1,40 eura, ak len poprosil - 4,25 eura a ak ani to, tak účtoval 7 eur. Nápadu sa koncom minulého roka chytila aj bratislavská kaviareň C. S. Lewis Coffee. Zhovárali sme sa s jej prevádzkovateľom Radom Prokeinom.

GASTROweb: Čo vás viedlo k aplikácii tejto myšlienky s výchovným rozmerom aj na slovenské pomery? Mávate často „neslušných“ hostí?

Rado Prokein: Pravidelne obmieňame naše informácie na tabuli, či už ide o cenové ponuky, alebo len nejaké citáty. Je to istá forma, ako na seba upozorniť, alebo len spríjemniť náš priestor. Sme školská kaviareň, takže neslušných hostí nemávame. Keď aj, tak je to naozaj minimum a stane sa nám to možno raz zo 100 ľudí :).

GASTROweb: Ako to konkrétne fungovalo u vás? Reálne ste aj účtovali vyššiu cenu kávy za absenciu slušnosti?

Rado Prokein: Samozrejme, že nie. Z našej strany išlo hlavne o recesiu i keď možno niekde inde by to stalo za zváženie...

GASTROweb: Aké boli reakcie vašich hostí? Boli pozitívne, alebo aj negatívne?

Rado Prokein: Čo sa našich hostí týka, tak všetky reakcie boli pozitívne. Dobre sa na tom bavili a zdalo sa im to ako veľmi vtipná a zároveň aj veľmi trefná myšlienka.

GASTROweb: Malo to aj nejaký vplyv na správanie vašich hostí?

Rado Prokein: Ako som už spomenul, u nás, keďže sme kaviareň, ktorá slúži výhradne školskej komunite a ľuďom okolo skoby, problémy so zákazníkmi nemáme. Skôr by som povedal, že si dávajú ešte väčší pozor, ako si čo vypýtať a berú to z humorom.

GASTROweb: Na sociálnych sieťach sa fotografia vášho cenníka pomerne rýchlo šírila. Zaznamenali ste potom aj zvýšený záujem hostí priamo v kaviarni?

Rado Prokein: Keď sme to dávali na našu facebookovú stránku, sami sme netušili, aký to bude mat ohlas, a teda sme ani nečakali toľko reakcií. Rozšírilo sa to neskutočne rýchlo. V priebehu troch dni sme mali asi 23 000 videní a niekoľko stoviek zdieľaní, čo je na malú školskú kaviareň slušné číslo. Samozrejme, boli aj negatívne ohlasy, ale tých bolo naozaj veľmi málo.

GASTROweb: Je podľa vás úlohou kaviarni, či reštaurácii svojich hostí aj do istej miery vychovávať?

Rado Prokein: Určite vychovávať nechceme, i keď miesto, kde sídlime je na také niečo asi najvhodnejšie, no všetko ide ruka v ruke. Je jedno, či si pýtate pukance, alebo kávu. Určitá slušnosť musí byť na oboch stranách, tak na strane kupujúceho, ako aj na strane obsluhy.

Autor: redakcia

Foto: archív C. S. Lewis

gastroweb

Kalendár podujatí

Po Ut St Št Pi So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Po Ut St Št Pi So Ne
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
       
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930