Slovenské METRO oslavuje 18 rokov: Chce posilniť distribúciu aj obchodný tím
Pondelok, 19.11. 2018, 23:30Veľkoobchod METRO pôsobí na Slovensku už 18 rokov. Prvé tri predajne boli otvorené 16. novembra 2000. Postupne pribúdali ďalšie a v súčasnosti je METRO so šiestimi prevádzkami hlavným hráčom na veľkoobchodnom trhu. O jeho minulosti, ale aj plánoch do budúcnosti, hovorí Store Manager prevádzky v Ivanke pri Dunaji Igor Losman.
METRO oslavuje na Slovensku 18. výročie. Ktoré predajne vznikli ako prvé?
Igor Losman: V roku 2000 sme naraz otvorili hneď tri predajne METRO – v Ivanke pri Dunaji, Nitre a vo Zvolene. Bola to v rámci firmy rarita, väčšinou sa predajne otvárajú po jednom, nie takto hromadne. Postupne pribúdali ďalšie prevádzky, v roku 2001 v Košiciach, 2003 v Žiline a v 2010 v Devínskej Novej Vsi. METRO má teda v súčasnosti 6 prevádzok.
Máte zamestnancov, ktorí u vás pracujú od úplného začiatku?
Igor Losman: Áno, je ich spolu 66. Sú to ľudia priamo v obchodoch, ale aj v centrále.
Čo považujete za najvýznamnejšie míľniky METRO na Slovensku?
Igor Losman: Od vstupu na slovenský trh sa toho naozaj veľa zmenilo. Spočiatku sme fungovali len na modeli cash & carry, to znamená, že zákazníci prišli, zaplatili hotovosťou a odišli. Postupne sme zaviedli platby bankovými kartami či možnosť nákupu na faktúru. Začali sme budovať obchodné tímy, ktoré priamo komunikovali s našimi zákazníkmi. Vybudovali sme pri prevádzkach čerpacie stanice, rozbehli sme distribúciu tovaru a niekoľkokrát prestavali predajne, aby čo najviac vyhovovali zákazníkom. Zmenili sme spôsob prezentácie tovaru, viac tovaru dali na palety, čím sme zvýraznili veľkoobchodný charakter predajní. Prešli sme za ten čas dlhou cestou.
Aké výzvy vás čakajú v budúcnosti? Kam chcete slovenské METRO posunúť?
Igor Losman: Zákazníci od nás očakávajú hlavne kvalitný servis a spoľahlivú distribúciu, takže určite chceme posilniť najmä tieto oblasti. Takisto budeme vyhľadávať novinky, ktoré by sme priniesli na naše pulty a podporovať ešte viac slovenských výrobkov. Chceme naďalej posilňovať náš obchodný tím, pretože práve títo ľudia sú takí naši „bojovníci v teréne“, sú so zákazníkmi najčastejšie, zisťujú ich potreby, šijú im služby na mieru a riešia všetky ich požiadavky. Zároveň budeme vylepšovať alianciu Môj obchod, ktorá združuje maloobchodníkov, aby boli čo najspokojnejší. Pretože ich úspech je náš cieľ.
Zdroj: PR, METRO Cash & Carry