Späť

Skupina ORBIS vlani rástla aj vďaka rozširovaniu siete hotelov

Streda, 4.3. 2015, 23:51

Sieť hotelov patriacich do skupiny Orbis zaznamenala v roku 2014 veľmi dobré ekonomické výsledky. V porovnaní s rokom 2013 rástla, zlepšila prevádzkové aj finančné ukazovatele. Tržby narástli o 3,1 percenta na 168 miliónov eur, čistý zisk narástol o 34,7 percenta. Zisk skupiny pred zdanením dosiahol výšku takmer 50 miliónov eur. Na Slovensku patrí do skupiny hotel Mercure Bratislava a Ibis Bratislava.

„Ťažili sme z priaznivého ekonomického prostredia a celosvetového oživenia ekonomiky, preto boli naše aktivity zamerané na rozširovanie našej siete hotelov. Tento rok bol poznačený nielen ďalším rozvojom cez franšízové a manažérske zmluvy, ale aj intenzívnou aktivitou smerujúcou k dokončeniu obchodnej transakcie s naším strategickým partnerom a akcionárom Accor. Tento výrazný krok vpred otvoril pre Orbis novú éru,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Orbisu Gilles Clavie.

Finančné výsledky skupiny

Rok 2014 bol veľmi dobrým rokom pre poľskú ekonomiku. Podľa viacerých predpovedí, poľské HDP narástlo na viac ako 3 percentá aj napriek viacerým ekonomickým faktorom, ako napríklad pokles cien spúšťajúcich defláciu, alebo narastajúce geopolitické napätie v regióne.

Z toho prirodzene vyplynulo, že rok 2014 bol veľmi dobrý aj pre samotnú skupinu Orbis. Celkové tržby predstavovali 168 miliónov eur v porovnaní so 162,9 miliónmi eur v roku 2013. Prevádzkový zisk pred zdanením, úrokmi a odpismi (EBITDA), nezahŕňajúc dopad jednorazových akcií, dosiahol výšku 49,6 mil. eur a prekročil tak predpoklady (48,7 mil. eur). Za rok 2014 spoločnosť oznámila podstatný rast čistého zisku, až o 34,7% v porovnaní s rokom 2013 (21,3 mil. eur miliónov oproti 15,8 mil. eur). Výsledky nezohľadňujú 38 hotelov, ktoré Orbis získal len nedávno, vzhľadom na to, že transakcia bola uzavretá 7. januára 2015.

Prevádzkové výsledky

Solídne prevádzkové výsledky boli charakterizované nárastom +3,6 percenta ako náhrada rastu tržieb na disponibilnú izbu (tzv. RevPAR, revenue per available room). Pozitívne prevádzkové výsledky boli dosiahnuté najmä vďaka nárastu miery obsadenosti (61,5% v celej skupine), a to aj napriek poklesu priemernej ceny izby o 1,7% (priemer z celej skupiny hotelov je 49,3 eura). Zvyšujúca sa miera obsadenosti izieb v skupine Orbis potvrdzuje stúpajúcu tendenciu rastúceho dopytu v oboch segmentoch - tak u biznis klientov, ako aj u dovolenkujúcich. Orbis využil tento pozitívny trend ako aj konštantne narastajúce príjmy a ich správu na posilňovanie svojej pozície a podielu na trhu. Za zmienku stojí aj rast dopytu po pracovných stretnutiach, konferenciách či výstavách, čo robí z obchodných klientov hlavnú strategickú skupinu klientov pre hotelovú sieť Orbis.

Expanzia

Veľkým krokom smerom k expanzii a budovaniu jedinečnej pozície Orbisu ako lídra v zážitkovom priemysle (ubytovanie, cestovanie, stravovanie, eventy) vo východnej Európe bola dohoda podpísaná s Accorom, strategickým investorom Orbisu. Vďaka tejto transakcii nadobudol Orbis sieť 38 hotelových prevádzok, ktoré boli doteraz vlastnené Accorom a zároveň sa stal výhradným držiteľom licencie všetkých značiek Accor v 16 krajinách regiónu.  K dnešnému dňu Orbis zahŕňa viac než 100 hotelov fungujúcich v 8 krajinách strednej a východnej Európy. Vzhľadom na to, že dohoda bola podpísaná 7. januára 2015, prínos získaných hotelov sa prejaví až v najbližších účtovných obdobiach.

Orbis tiež pokračoval v rozširovaní svojej hotelovej siete cez franšízu a riadiace kontrakty tzv. management contracts. Na základe šiestich nových kontraktov pribudlo do portfólia siete 556 hosťovských izieb v 6 hoteloch, z toho tri sú v Poľsku a tri v pobaltských krajinách. Za osobitnú zmienku stojí vstup na lotyšský trh, s tromi hotelmi v Rige, konkrétne Mercure a ibis Styles (oba v prevádzke) a tiež Pullman (dokončenie plánované v r. 2015). Spomenúť treba tiež vlaňajšie otvorenie hotela Mercure Marijampole v Litve. Na rozdiel od expanzie na franšízovej báze, pokračoval Orbis aj vo vlastných rozvojových projektoch, napr. Mercure Krakow (kúpa pozemku v decembri 2014) a tiež ibis Styles v Gdansku.

Modernizácia

V roku 2014 Orbis pokračoval aj v modernizácii súčasnej hotelovej siete, najmä v súvislosti s meniacimi sa potrebami klientely a nárastu ich spokojnosti. Kapitálové výdavky dosiahli takmer 27 miliónov eur. Kľúčové rekonštrukčné práce sa vykonávali primárne vo Varšave, najmä v hoteloch Sofitel Warsaw Victoria a Novotel Warsawa Centrum. Ďalšie rozvojové projekty sa týkali najmä rebrandingu Orbisu Gdyňa, Orbisu Poseidon Gdansk a Orbisu Magura v Bialsko-Biale, rovnako ako zvyšovania štandardu 7 hotelov Novotel a 2 hotelov Mercur.

Rok 2014 bol pre Orbis prosperujúcim rokom. Na základe rozhodnutí, ktoré sme urobili v oblasti stratégie a organizácie, máme dobré vyhliadky pre budúcnosť. Ako líder v hotelierstve vo východnej Európ veríme, že naše posledné výsledky v kombinácii s našimi dlhoročnými skúsenosťami nám umožnia pokračovať v udržateľnom rozvoji v tomto regióne,“ uzatvára Gilles Clavie.

Ekonomické výsledky v kocke

• Nárast tržieb* o 3,1% na 168 miliónov eur

• Zisk pred zdanením, úrokmi a odpismi (EBITDA) vo výške 49,3 miliónov eur

• Silný rast čistého zisku, o 34,7 % v porovnaní s 2013

• Solídny výkon skupiny, odrážajúc dopad reorganizácie obchodného oddelenia, pozitívny efekt riadenia tržieb a ďalšieho zlepšovania produktu.

• Dynamické rozširovanie siete hotelov cez nové franšízové a manažérske zmluvy, ako aj cez aktivity vedúce k dokončeniu transakcie s Accor.

*Po vylúčení vplyvu jednorazových akcií a výsledkov zatvorených a novootvorených hotelov.

Skupina hotelov Orbis

Je najväčšou hotelovou sieťou v Poľsku a v strednej Európe. Orbis zahŕňa viac ako 100 hotelov a je výhradný držiteľ licencie pre všetky hotely značky Accor v 16 krajinách vrátane Bosny a Hercegoviny, Bulharska, Chorvátska, Česka, Estónska, Maďarska, Litvy, Lotyšska, Macedónska, Moldavska, Čiernej Hory, Poľska, Rumunska, Srbska, Slovenska a Slovinska. Spolu ponúka takmer 19 tisíc hotelových izieb. Hotely vystupujú pod menami ako Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles a ibis budget. Tieto značky, známe po celom svete ponúkajú rôznu úroveň služieb, od luxusných 5-hviezdičkových hotelov až po jednohviezdičkové.

Strategickým investorom skupiny Orbis je Accor, svetový líder medzi hotelovými operátormi. Accor víta svojich obchodných i dovolenkových cestovateľov v 92 krajinách sveta, vo všetkých hotelových úrovniach: luxusných v hoteloch Sofitel, Pullman, MGallery a Grand Mercure, v strednej triede v hoteloch Novotel, Suite Novotel, Mercure a Adagio a v ekonomickej triede v hoteloch ibis, ibis Styles, ibis budget a hotel F1. Sieť disponuje elektronickým objednávkovým systémom, najmä cez portál accorhotels.com, webstránky svojich značiek a tiež cez vernostný program Le Club Accorhotels. Accor poskytuje vzdelávanie svojim 170-tisícom zamestnancov v hoteloch spadajúcich pod značku Accor.

Zdroj/Foto: Orbis

gastroweb

Kalendár podujatí

Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30