Späť

Pod jednou strechou u nás nájdete ucelenú ponuku šitú na mieru

Piatok, 18.7. 2014, 16:45

Od apríla tohto roka je novým generálnym riaditeľom spol. METRO Cash & Carry SR a MAKRO Cash & Carry ČR Guillaume Chêne. GASTROweb sa s ním pozhováral o jeho plánoch na najbližšie obdobie.

GASTROweb: Slovenské a české prostredie už dôverne poznáte, keďže ste od roku 2009 pôsobili na pozícii operačného riaditeľa a člena predstavenstva pre METRO Cash & Carry SR a MAKRO Cash & Carry ČR. Aké výzvy pred vami stoja teraz na pozícii generálneho riaditeľa?

Guillaume Chêne: Naším poslaním je byť partnerom pre nezávislých podnikateľov. Pred piatimi rokmi sme odštartovali zmeny s cieľom stať sa multikanálovým veľkoobchodných predajcom a partnerom malých a stredných podnikov. Mojou ambíciou je pokračovať v tejto ceste a zabezpečiť, aby sme každý deň pokročili o krok ďalej v chápaní potrieb našich zákazníkov a dynamicky sa im prispôsobovali. Z hľadiska celkového prístupu vidím dve hlavné oblasti, na ktoré sa zameriame. Po prvé chceme byť partnerom číslo jeden pre nezávislých podnikateľov a po druhé musí byť náš zákazník pánom svojho času, pretože práve čas je pre našich klientov extrémne dôležitý.

GASTROweb: METRO má vedúcu pozíciu na trhu v B2B sektore. V ktorých oblastiach ešte vidíte potenciál rastu spoločnosti? V ktorých chcete posilňovať svoje postavenie?

Guillaume Chêne: Potenciál napredovať a vyvíjať sa je tu stále. Zákazníci napríklad čoraz viac obľubujú alternatívy k tradičnému modelu cash & carry, budúcnosť veľkoobchodu preto vidíme v rozvozovom, online predaji a priamej komunikácii zákazníkov s obchodnými zástupcami. Tí im okrem nášho tovaru sprostredkúvajú aj služby, ktorých cieľom je rozvíjať podnikanie našich klientov a pomáhať im. Toto sú oblasti, v ktorých sme už niekoľko rokov veľmi aktívni a prispôsobujeme našu ponuku a služby potrebám zákazníkov. Dobrú odozvu sme zaznamenali aj od veľkých klientov, predovšetkým veľkých hotelov, ktorým sa individuálne venuje špeciálny „key account“ tím.

GASTROweb: Aké nové projekty chystáte pre svojich zákazníkov z gastro segmentu v najbližšom roku-dva?

Guillaume Chêne: Ako som už spomínal, vykročili sme na cestu rozvoja multikanálového prístupu a prispôsobovania sa potrebám zákazníkov. No potenciál tu ešte zďaleka nie je vyčerpaný. Dnes napríklad vieme celým zákazníckym skupinám ušiť na mieru zaujímavé ponuky na základe ich nákupného správania. V dohľadnom čase sa tento koncept chystáme posunúť z úrovne segmentov až na jednotlivých zákazníkov. Poznáme ich zvyky a tak sa budeme snažiť im uľahčiť prístup k obľúbenému sortimentu a pripraviť atraktívne cenové akcie. V oblasti cash&carry zas pripravujeme modifikovaný predajný koncept, ktorým sa prispôsobíme potrebám zákazníkov na strednom Slovensku. Viac prezradíme už o niekoľko týždňov.

GASTROweb: METRO je viditeľné v podpore rôznych gastro festivalov a súťaží. V čom vidíte prínos takýchto podujatí?

Guillaume Chêne: Gastro segment je jednou z našich kľúčových zákazníckych skupín, je preto pre nás logické vyvíjať aktivity týmto smerom. Z pozície experta na kvalitu a čerstvosť surovín vidíme v podpore rôznych gurmánskych eventov šancu ukázať odbornej aj laickej verejnosti, ako má profesionálna gastronómia vyzerať, aké očakávania a kvalitatívne štandardy by mali mať nielen majitelia gastro prevádzok, ale aj ich hostia. Je to tiež skvelá príležitosť prezentovať náš sortiment a ukazovať ľudom nové kulinárske trendy, prinášať nové zážitky. Ako líder v predaji rýb a morských plodov napríklad máme niekoľkoročnú tradíciu v organizovaní majstrovstiev vo filetovaní lososov, ale aj súťaže v otváraní ustríc, ktoré sa aj vďaka tejto aktivite tešia medzi Slovákmi stále väčšej popularite.

GASTROweb: METRO ponúka svojim klientom pridanú hodnotu aj vo forme rôznych vzdelávacích aktivít. Ako ich hodnotíte? Plánujete ich rozšírenie?

Guillaume Chêne: Našich zákazníkov berieme ako partnerov, počúvame ich, implementujeme to, čo od nás očakávajú. Nejde tu iba o predaj tovaru, ale o to, aby u nás pod jednou strechou našli ucelenú ponuku šitú na mieru potrebám malých a stredných podnikov. To sa nám darí aj vďaka rôznym školiacim programom zameraným na chod maloobchodnej prevádzky, návrhom optimálneho rozloženia tovaru, plánogramom predajnej plochy, v segmente Horeca prostredníctvom kuchárskych tréningov. Nedávno sme napríklad začali prevádzkovateľov školských jedální trénovať v príprave talianskej kuchyne. V súčasnosti sa naši špecialisti zameriavajú aj na podporu a vzdelávanie obchodníkov v oblasti HACCP.

GASTROweb: Novou aktivitou je súťaž METRO Dobrý podnikateľ. Čo vy osobne od tejto súťaže očakávate?

Guillaume Chêne: Súťaž METRO Dobrý podnikateľ 2014 stopercentne zodpovedá nášmu poslaniu stať sa šampiónom a silným partnerom nezávislého podnikania. Chceme sprostredkovať malým a stredným podnikom uznanie a zviditeľnenie, ktoré si zaslúžia, no väčšinou nemajú. Vedeli ste, že malé a stredné podniky tvoria až 71% všetkých slovenských firiem, vytvárajú 62% všetkých pracovných miest a generujú 55%  z celkových tržieb podnikateľov? Sú to lokálni hrdinovia, ktorých aktivity a úsilie rozprávajú úžasné príbehy a my chceme, aby tieto príbehy boli vypočuté. Sú tiež skvelou inšpiráciou pre prípadných nasledovníkov. Merným kritériom súťaže preto nie sú ekonomické výsledky, ale to, čo podnikatelia robia popri svojich každodenných povinnostiach navyše pre svoje okolie.

Autor: redakcia

Foto. METRO

gastroweb

Kalendár podujatí

Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30