Späť

Kto bude Hotelierom roka 2013?

Pondelok, 31.3. 2014, 21:57

Zväz hotelov a reštaurácií SR pre svojich členov každoročne vyhlasuje súťaž Hotelier roka, ktorá ako jediná na Slovensku pri hodnotení zohľadňuje výkonnostné ukazovatele ubytovacích zariadení.

Súťaž Hotelier roka nadväzuje na tradície súťaže Hotel a Reštaurácia roka, ktorú založil ZHR SR v roku 1997. Aktuálny ročník súťaže reflektuje ekonomické ukazovatele za minulý rok 2013. Uzávierka bola do 31. marca 2014. Samotného víťaza však spoznáme až na slávnostnom Gala večere počas Jarného stretnutia hotelierov 13. – 14. mája 2014.

„Súťaž Hotelier roka je dlhodobým projektom Zväzu a jej vyhodnotenie je založené na objektívnych kritériách. Informácie, ktoré získavame zberom ekonomických údajov slúžia našim členom ako nástroj, ktorý im umožňuje porovnávať výkonnosť svojho hotela s ostatnými. Pomáha im to odkrývať rezervy a a slúži aj ako motivačný faktor. Pre víťaza, ale aj ďalších v poradí, je to ohodnotenie ich náročnej a ťažkej práce. Toto ocenenie zároveň prináša hotelu mediálnu pozornosť a je výrazne pozitívnym signálom pri komunikácií hotela so zákazníkmi,“ vysvetľuje Prezident ZHR SR Patrik Bočkay.

Minuloročná víťazka tejto súťaže Daniela Kordová, riaditeľka Wellness hotela Borovica *** na Štrbskom Plese, k zisku významného ocenenia poznamenala: „Osobne ma veľmi motivovalo a taktiež utvrdilo v riadení hotela, jeho smerovaní v oblasti marketingu, cenotvorby a následne úspešnosti na trhu. V dnešnej dobe je pozitívna motivácia veľmi dôležitá aj na vrcholových manažérskych postoch. Všetci sme ľudia a všetci potrebujeme byť "pochválení". Som vďačná za to, že som mala možnosť vychutnať si pocit uznania. Odporúčam každému hotelierovi, aby aspoň raz za svoj profesionálny život dostal takéto ocenenie.“ Hotelu toto ocenenie podľa jej slov prinieslo nových klientov, ktorí prichádzali so slovami: "Vraj ste veľmi dobrí a vaša riaditeľka bola ocenená". „Musím pripomenúť, že napriek tomu, že všetky manažérske rozhodnutia sú na riaditeľovi hotela, tento úspech dosiahli spolu so mnou všetci zamestnanci. Kolektív sa viac stmelil, utužil a postrehla som hrdosť, že môžu pracovať v takom úspešnom hoteli. Ide teda len a len o pozitívny vplyv, nehovoriac o neskutočnej reklame,“ dodala D. Kordová.

Ako súťaž funguje

Do súťaže o titul Hotelier roka je zapojený každý zástupca členského ubytovacieho zariadenia, ktorý  sa zapojí do zberu ekonomických údajov za riadené zariadenie za bežný rok a ktoré korešpondujú so schválenými kritériami súťaže. Z predložených ekonomických údajov hodnotiaca komisia vyhodnotí stanovené kritériá pridelením bodov a zostaví rebríček úspešných súťažiacich. Účastníkovi súťaže, ktorý dosiahol najvyšší počet bodov, potom udelí prezident ZHR SR titul Hotelier roka.

Kritéria hodnotenia súťaže Hotelier roka

● Hodnotenie dosiahnutej výšky kvalitatívneho údaja RevPAR                 

● Hodnotenie dosiahnutej výšky kvalitatívneho údaja SpendPAR            

● Dosiahnutá priemerná mzda za hotel                                               

● Dosiahnutá priemerná cena izby (ARR) je primeraná vo svojej triede   

● Výkon na jedného pracovníka                                                            

● Hotel uplatňuje programy ZHR SR                                                    

Zdroj/Foto: ZHR SR

gastroweb

Kalendár podujatí

Po Ut St Št Pi So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Po Ut St Št Pi So Ne
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
       
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930