Best Western: Výrazný nárast obratu v strednej a východnej Európe
Sobota, 18.2. 2017, 22:27Potom čo vlani vznikla spoločnosť Best Western Hotels Central Europe GmbH s novou organizačnou štruktúrou, do ktorej sa začlenilo 10 krajín, a súčasne došlo ku globálnemu relaunchu hotelovej značky Best Western, dosiahli hotely Best Western pozitívny rast. V hospodárskom roku 2016 bol vo všetkých krajinách, o ktoré sa stará centrála v nemeckom Eschborne neďaleko Frankfurtu nad Mohanom a regionálna kancelária v rakúskej Viedni, zaznamenaný stabilný rast obratu. Nová organizačná štruktúra, ku ktorej patrí viac ako 230 individuálnych hotelov, docielila pre členské hotely väčšie marketingové a predajné sily. V krajinách Česká republika, Chorvátsko, Maďarsko, Slovensko a Slovinsko vzrástli v roku 2016 sprostredkované obraty cez Best Western v porovnaní s predchádzajúcim rokom o takmer 16 percent na 4,8 mil. Eur. V porovnaní s rokom 2015 zvýšil Best Western svoj celkový obrat vo všetkých krajinách regiónu BWCE o zhruba 12 percent na 154,9 mil. Eur.
V roku 2016, keď značka Best Western slávila svoje 70. jubileum, nastali mnohé zmeny. Značka individuálnych hotelov sa vlani novo usporiadala, aby posilnila finančne nezávislé hotely. Od januára 2016 zodpovedá spoločnosť Best Western Hotels Central Europe GmbH, s hlavným sídlom v nemeckom Eschborne a s jej regionálnymi kanceláriami v Berne a vo Viedni, za viac ako 230 hotelov v desiatich krajinách: Česká republika, Chorvátsko, Lichtenštajnsko, Luxembursko, Nemecko, Maďarsko, Rakúsko, Slovensko , Slovinsko a Švajčiarsko.
"Integrácia kedysi jednotlivých regiónov prebehla veľmi dobre a vďaka nadregionálneho marketingu sme dosiahli vo všetkých krajinách vyšší obrat,“ teší sa Marcus Smola, konateľ spoločnosti Best Western Hotels Central Europe GmbH. "Spojením našich aktivít mohli všetky naše členské hotely profitovať zo silnejšieho predaja a marketingu i z mnohých služieb našej centrály ," doplňuje Smola pri príležitosti výročnej tlačovej konferencie hotelovej skupiny vo Frankfurte.
Nárast o takmer 16 percent v prvom roku
V regióne strednej a východnej Európy patrí dnes k značke 13 hotelov s 1.343 izbami v destináciách Brno, Ostrava, Praha (4), Bojnice (Slovensko), Bled, Ľubľana, Maribor (Slovinsko), Záhreb (2) (Chorvátsko) a Székesfehérvár ( Maďarsko). Tieto hotely dosiahli vlani cez značku Best Western celkový ročný obrat z ubytovania vo výške 4,8 mil. Eur, čo je v porovnaní s rokom 2015 o 15,6 percent viac. "Rastúce obraty v krajinách Česká republika, Chorvátsko, Maďarsko, Slovensko a Slovinsko sú dôkazom toho, že našim členským hotelom vieme našimi službami sprostredkovať úspešný obchod a naše rôzne marketingové a predajné opatrenia sa uplatnili," hovorí Smola.
Pohľad na vývoj celého regiónu, o ktorý sa stará organizácia, dokazuje, ako úspešne sa skupina vyvinula v priebehu jedného roka. Zlúčenie krajín do jednej spoločnej nadregionálne organizácie sa pre členské hotely vo všetkých krajinách ekonomicky oplatilo. Oproti roku 2015 sa celkový obrat sprostredkovaný cez distribučné kanály Best Western do jednotlivých hotelov vo všetkých krajinách zvýšil v roku 2016 o 11,98 percenta na 154,9 mil. Eur. "Teší nás, že naše opatrenia a iniciatívy už v prvom roku novej organizácie Best Western Hotels Central Europe boli úspešné a sme v očakávaní ďalšieho stabilného rastu vo všetkých členských krajinách, čo sa týka nielen obratov, ale aj rozširovanie nášho portfólia," hovorí Smola.
Spoločnosť Best Western Hotels Central Europe GmbH ponúka prevádzkovateľom hotelov nasledujúce značky, vhodné pre daný hotel alebo destináciu: Best Western, Best Western Plus, Best Western Premier, Vib, ako aj softbrand BW Premier Collection. "Vidíme dobrú možnosť expandovať nielen na všetkých trhoch, ale aj so všetkými značkami. Vzhľadom k narastajúcej koncentráciu na trhu je dôležité ponúkať hotelierom profesionálne nástroje a služby, aby úspešne obstáli v konkurencii. Pozorujeme, že hotely bez medzinárodnej značky to majú a budú mať z dôvodu rýchlej digitalizácie predaja, neustále rastúcich distribučných nákladov a silnejúceho boja o hosťa a zamestnancov stále ťažšie ," podotýka Smola. Best Westernu sa darí dosahovať vyvážené kombinácie individuality a profesionálnej sily značky, pretože hotely zostávajú po ich začlenení do hotelovej skupiny finančne nezávislé a súčasne profitujú z predajnej a marketingovej sily tejto celosvetovej značky.
Zdroj/Foto: Best Western Hotels Central Europe GmbH
Na foto: Marcus Smola, konateľ spoločnosti Best Western Hotels Central Europe GmbH