Ako v reštaurácii zvýšiť predaj a tringelt?
Pondelok, 26.3. 2018, 01:00„Reštaurácie prenajímajú svoje priestory čašníkom ako reprezentantom zákazníckeho servisu a predaja, aby čašníci následne svojimi pracovnými postupmi a verbálnou a neverbálnou komunikáciou dokázali poskytovať také služby, ktoré zaručia kontinuálnu spokojnosť hostí, ktorá zvyšuje predaj a zároveň zvyšuje aj tringelt.“
Ako definujeme tringelt?
Je to finančné ohodnotenie, ktorého prítomnosť a výška závisí od viacerých faktorov, z ktorých najvplyvnejším je spokojnosť hosťa, keďže on je ten, ktorý prepitné vypláca na základe spokojnosti nielen s jedlom, prostredím, ale aj s úrovňou servisu.
Kedy má hosť vyšší účet a vypláca tringelt?
Vo všeobecnosti je pre zákazníka kľúčové, aby dostal adekvátnu kvalitu za svoje minuté peniaze. Každý spotrebiteľ citlivo vníma vzťah medzi hodnotou služby alebo produktu a jeho samotnou cenou. Teda hosť vypláca tringelt alebo by ho mal vyplácať, len ak boli splnené alebo prevýšené jeho očakávania. Pokiaľ k tomu nedošlo, čašníci nemôžu očakávať tringelt, ktorý je symbolom spokojnosti a nevypláca sa len za objednanie a prinesenie jedál a nápojov. Táto činnosť je už zahrnutá v samotnej cene.
TOP 10 PRE ZVÝŠENIE PREDAJA A TRINGELTU
1. Čašník prejavuje osobnú zodpovednosť za hosťovu spokojnosť počas celého jeho pobytu v reštaurácii.
2. Prvý dojem hosťa určuje jeho ďalšiu komunikáciu a pocity, takže úsmev, očný kontakt, pozdrav a privítanie hosťa je prvotnou zodpovednosťou čašníka.
3. Čašník sa venuje svojmu stolu od začiatku do konca, čím si buduje potrebný vzťah s hosťom.
4. Čašník prejavuje ochotu pomôcť s výberom jedál, nápojov a vína.
5. Čašník overuje spokojnosť hosťa s jedlom na začiatku konzumácie. Pýtať sa na spokojnosť len na konci konzumácie je neskoro.
6. Čašník má správnu verbálnu a neverbálnu komunikáciu. Očný kontakt počas celej komunikácie, úsmev, priateľskosť, profesionalita a pokora by mali byť základným vybavením čašníkov, pretože všetci poskytovatelia zákazníckeho servisu určujú emočné reakcie svojich hostí.
7. Čašník dodržuje pravidlá etikety.
8. Čašník svojou komunikáciou zvyšuje predaj a hosť vníma „upselling“ ako dokonalý zákaznícky servis a ako čašníkov osobný záujem o jeho spokojnosť.
9. Čašník nespochybňuje hosťa; je si vedomý, že hosť je odborníkom v inej oblasti a akúkoľvek otázku má čašník vnímať ako skvelú príležitosť ukázať svoje zručnosti a záujem. Čašník ochotne odpovedá na otázky hosťa, bez ohľadu na ich počet.
10. Pozitívnu a aj negatívnu spätnú väzbu čašník vníma ako hodnotnú spätnú väzbu a dokáže vyriešiť sťažnosť hosťa tak, aby hosť odišiel spokojný. Čašník rieši negatívnu spätnú väzbu alebo sťažnosť s porozumením, záujmom a empatiou.
Čo všetko môžeme očakávať pri dodržiavaní týchto pravidiel? V prvom rade zvýšenie spokojnosti hostí, budovanie ich lojality, dlhodobý úspech spoločnosti a budovanie si pozitívnej reklamy slova. Samozrejme, toto zaručí prirodzené zvýšenie predaja, teda tržieb reštaurácie. Zároveň spokojnosť hostí zvýši priemernú výšku tringeltu, teda finančného ohodnotenia čašníkov. Okrem finančného ohodnotenia čašníci nadobudnú potrebné zručnosti, budú sa každodenne vzdelávať, a tým si budujú aj svoj kariérny rast, či už v gastronómii alebo aj v iných segmentoch, keďže jednotlivé zručnosti sú aplikovateľné aj v iných profesiách. Práca čašníka nadobudne väčšiu vážnosť, čo spolu s tringeltami, zručnosťami a vzdelávaním sa prirodzene zvýši motiváciu personálu, ktorá je veľmi potrebná pre dosiahnutie spokojnosti hostí. A sme na začiatku, teda všetko vzájomne súvisí a ovplyvňuje sa!
Autor: Lucia Mešková
Foto: pixabay.com
gastro, gastroweb
Lucia MEŠKOVÁ, MBA je zakladateľkou a lektorkou spoločnosti SOPHIRE ACADEMY, ktorá sa zaoberá najmä vzdelávaním a poradenstvom pre hotely a reštaurácie. Lucia má dlhoročné odborné skúsenosti z HORECA segmentu aj z medzinárodného prostredia spojené s výbornými lektorskými zručnosťami.
Pre viac informácií navštívte www.sophire.sk, prípadne priamo kontaktujte Luciu na meskova@sophire.sk alebo +421 911 782 827.