Kto bude Hotelierom roka 2015?
Streda, 23.3. 2016, 23:22Zväz hotelov a reštaurácií SR pre svojich členov každoročne vyhlasuje súťaž Hotelier roka, ktorá ako jediná na Slovensku pri hodnotení zohľadňuje výkonnostné ukazovatele ubytovacích zariadení.
Zaujímavosťou je, že súťaž už šesťkrát za sebou vyhrali ženy, niektoré dokonca svoj triumf zopakovali. Či titul Hotelier roka za rok 2015 opäť získa žena, sa dozvieme na slávnostnom Gala večere počas Jarného stretnutia hotelierov 17. – 18. mája 2016 v Trnave.
Samotná súťaž je pritom dlhodobým projektom zväzu, ktorý jej základy položil už v roku 1997 súťažou Hotel a Reštaurácia roka. Rebríček najlepších hotelových manažérov sa tvorí na základe zberu ekonomických údajov jednotlivých členských zariadení ZHR SR. Pre víťaza, ale aj ďalších v poradí, je to ohodnotenie ich náročnej a ťažkej práce. Toto ocenenie zároveň prináša hotelu mediálnu pozornosť a je výrazne pozitívnym signálom pri komunikácií hotela s ich hosťami.
Katarína Malová, minuloročná Hotelierka roka poznamenáva: „Moja práca je tímová. Ocenenie Hotelier roka je tak ocenením celého tímu a nášho spoločného úsilia postarať sa o nášho hosťa. Cena je pýchou každého zamestnanca v hoteli. Povzbudzuje to stále k lepším výkonom, a preto je pre nás tento titul veľkou motiváciou ďalej na sebe pracovať, lebo vieme, že ideme tým správnym smerom. Ocenenie vnímajú aj naši hostia a spoločne s nami sa tešia tomuto úspechu. Porovnanie v rámci konkurenčných hotelov je pre manažéra tiež dôležité. Vieme si porovnať cenu práce, vyťaženosť, dosiahnutú RevPar a ťahať sa za lepšími.“
Prehľad držiteľov titulu Hotelier roka
Rok 2008 Jozef Bystrický, Hotel Magnus, Trenčín
Rok 2009 Ing. Miloslava Kičová, Hotel Partizán Tále
Rok 2010 Iveta Chovanová, Hotel Tri studničky, Demänovská dolina
Rok 2011 Ing. Katarína Malová, Hotel Kaskády, Sliač – Sielnica
Rok 2012 Mgr. Daniela Kordová, Wellness hotel Borovica, Štrbské Pleso
Rok 2013 Iveta Chovanová, Hotel Tri studničky, Demänovská dolina
Rok 2014 Ing. Katarína Malová, Hotel Kaskády, Sliač – Sielnica
Ciele súťaže
● Ocenenie hotelierov a hotelierok, ktorí dosahujú vo svojej práci vynikajúce výsledky.
● Motivácia ostatných, aby sa podľa príkladu najlepších usilovali o ďalšie zlepšenie.
● Vyjadrenie uznania mimoriadneho napĺňania profesionálnej dráhy.
● Zvyšovanie kvality poskytovaných služieb.
● Posilňovanie významu hotelierstva na verejnosti.
Ako súťaž funguje
Účastníkmi súťaže môžu byť výlučne hotelieri, ktorých zariadenie je riadnym členom ZHR SR. Do súťaže o titul Hotelier roka je zapojený každý zástupca členského ubytovacieho zariadenia, ktorý sa zapojí do zberu ekonomických údajov za riadené zariadenie za bežný rok a ktoré korešpondujú so schválenými kritériami súťaže. Z predložených ekonomických údajov hodnotiaca komisia vyhodnotí stanovené kritériá pridelením bodov a zostaví rebríček úspešných súťažiacich. Účastníkovi súťaže, ktorý dosiahol najvyšší počet bodov, potom udelí prezident ZHR SR titul Hotelier roka.
Kritéria hodnotenia súťaže Hotelier roka
● Hodnotenie dosiahnutej výšky kvalitatívneho údaja RevPAR
● Hodnotenie dosiahnutej výšky kvalitatívneho údaja SpendPAR
● Dosiahnutá priemerná mzda za hotel
● Dosiahnutá priemerná cena izby (ARR) je primeraná vo svojej triede
● Výkon na jedného pracovníka
● Hotel uplatňuje programy ZHR SR
------------------------------------------------------------------
Zdroj: ZHR SR
Foto: Hotel Kaskády