Späť

Hotelierkou roka 2014 je Katarína Malová

Streda, 13.5. 2015, 18:14

Titul Hotelier roka po troch rokoch opäť putoval do rúk Kataríny Malovej, riaditeľky Hotela Kaskády**** v Sliači-Sielnici. Toto významné ocenenie, ktoré ako jediné na Slovensku zohľadňuje výkonnostné ukazovatele ubytovacích zariadení, prevzala z rúk prezidenta Zväzu hotelov a reštaurácii SR Patrika Bočkaya.

„Toto ocenenie znamená pre mňa presne to, čo aj pred tromi rokmi. Poskytuje mi spätnú väzbu, že to čo robím, ako manažérka hotela robím dobre. Zároveň s týmto ocenením sa zvyšujú aj očakávania. Je to pre mňa zaväzujúce, musím na sebe neustále pracovať, aby sa naplnili. Hotel Kaskády pritom tento rok oslavuje 10 rokov svojho fungovania. Získali sme 4. miesto v rámci celého Slovenska v rebríčku Trend Top, v hodnotení TripAdvisoru sme zasa v prvej desiatke slovenských hotelov, teraz prišiel titul Hotelier roka, takže mám až vnútorný strach, aby sme tie očakávania hostí zvládli,“ povedala po udelení ocenenia Katarína Malová.

Za úspechom hotela stoja aj jeho zamestnanci. Hotelier potrebuje podľa nej okrem manažérskych zručností aj niečo navyše. „Za tie roky mám už odskúšané, čo na ľudí zaberá a čo nie. V prevahe musia byť zamestnanci, ktorí potiahnu tých slabších. Môžeme im robiť školenia, tréningy, no rozhodujúci je osobný príklad. Keď mám nejaký slabý článok v hoteli, tak si to musím odmanažovať sama. Prídem s nimi napríklad na recepciu, alebo do kuchyne a snažím sa svojou prácou ich naviesť k tomu, ako to majú robiť. Pár služieb s nimi takto absolvujem a oni to už popritom podvedome absorbujú. Snažím sa im teda vždy dať ešte šancu. Paradoxne, rozlúčim sa so zamestnancami, ktorí dokážu podať perfektný výkon, ale nie sú tímoví hráči. Potrebujem, aby tím fungoval, nie aby jednotlivci dosahovali individuálne výkony. Ja som tiež súčasťou toho tímu a potom aj spätne oni motivujú mňa. Sú moji najväčší fanúšikovia,“ podotýka Katarína Malová.

Zisk ocenenia ma pozitívny vplyv aj na hostí. „Každý úspech hotela komunikujeme cez sociálne siete. Máme už vybudovanú silnú stálu klientelu, ktorá nám praje. Zároveň si cením spätnú väzbu od hostí, aj tú kritickú, pričom oni vedia, že mi to môžu povedať. Inak by sme sa nepohli z miesta. Aj vďaka takýmto pripomienkam zistíme ani nie tak chybu zamestnanca, ale systému, ktorý môžeme potom lepšie nastaviť k vyššej spokojnosti našich hostí,“ uzatvára Katarína Malová.

 „Súťaž Hotelier roka je dlhodobým projektom Zväzu a jej vyhodnotenie je založené na objektívnych kritériách. Informácie, ktoré získavame zberom ekonomických údajov slúžia našim členom ako nástroj, ktorý im umožňuje porovnávať výkonnosť svojho hotela s ostatnými. Pomáha im to odkrývať rezervy a a slúži aj ako motivačný faktor. Pre víťaza, ale aj ďalších v poradí, je to ohodnotenie ich náročnej a ťažkej práce. Toto ocenenie zároveň prináša hotelu mediálnu pozornosť a je výrazne pozitívnym signálom pri komunikácií hotela so zákazníkmi,“ vysvetľuje prezident ZHR SR Patrik Bočkay.

10 najlepších hotelierov za rok 2014

Sylvia Hrušková, Hotel International****, Veľká Lomnica

Iveta Chovanová , Hotel TRI STUDNIČKY****, Demänovská dolina

Ján Kolkus, Wellness hotel BYSTRÁ***, Bystrá

Daniela Kordová, Wellness hotel BOROVICA****, Štrbské Pleso

Katarína Malová, Spa & Kongres Hotel KASKÁDY****, Sliač

Marián Polák, Hotel RING***, Orechová Potôň

Marián Polák, Hotel JÁNOŠÍK****, Liptovský Mikuláš

Ján Svoboda, Hotel Elizabeth****, Trenčín

Júlia Szaffková, Wellness hotel KONTAKT****, Stará Lesná

Zuzana Zadňančinová, Hotel Zochova chata****, Modra

(Pozn.: hotelieri sú zoradení v abecednom poradí, nie podľa počtu získaných bodov)

Ako súťaž funguje

Do súťaže o titul Hotelier roka je zapojený každý zástupca členského ubytovacieho zariadenia, ktorý  sa zapojí do zberu ekonomických údajov za riadené zariadenie za bežný rok a ktoré korešpondujú so schválenými kritériami súťaže. Z predložených ekonomických údajov hodnotiaca komisia vyhodnotí stanovené kritériá pridelením bodov a zostaví rebríček úspešných súťažiacich. Účastníkovi súťaže, ktorý dosiahol najvyšší počet bodov, potom udelí prezident ZHR SR titul Hotelier roka.

Kritéria hodnotenia súťaže Hotelier roka

● Hodnotenie dosiahnutej výšky kvalitatívneho údaja RevPAR                 

● Hodnotenie dosiahnutej výšky kvalitatívneho údaja SpendPAR            

● Dosiahnutá priemerná mzda za hotel                                               

● Dosiahnutá priemerná cena izby (ARR) je primeraná vo svojej triede   

● Výkon na jedného pracovníka                                                           

● Hotel uplatňuje programy ZHR SR     

-----------------------------------------------------------------------------                                             

Zdroj: ZHR SR

Foto: Desana Dudášová, ZHR SR

gastroweb

Kalendár podujatí

Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
       
Po Ut St Št Pi So Ne
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
       
Po Ut St Št Pi So Ne
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30