Prečo sme v Hodovni začali používať zenQR
Nedeľa, 4.3. 2018, 12:08Ako v každej reštaurácii, aj my v Hodovni, robíme všetko preto, aby hostia boli spokojní. Nie je to jednoduché - vypadne kuchár, čašník dnes nemôže, nová čašníčka ma dva týždne praxe a v plnke nestíha.
Streda je obyčajne slabšia, ale zrazu príde celý Poprad do Hodovne a my nemáme dosť čerstvého pečiva. Proste normálny život manažéra reštaurácie.
Potom dostanem na Facebooku hodnotenie 1 hviezdičku. Navyše úplne zaslúžene - stalo sa niečo, čo sa nemalo, aj keď sme to hneď opravili. Ale hviezdička zostala. Potrebujeme ďalšie 3 päťky, aby bol priemer aspoň 4.
Ale hodnotenia nevypnem, názor hosťa je pre mňa veľmi dôležitý. Ťažko si predstaviť biznis bez spätnej väzby.
A potom som stretol Igora, ktorý mal rovnaký problém, ale ako hosť. Chcel dať manažmentu v reštaurácii vedieť, že sa mu niečo nepáči, ale nechcel to urobiť verejne aby neublížil a tiež nestál o konfrontáciu. Len chcel pomôcť, aby sa nabudúce cítil lepšie.
Preto vytvoril zenQR. Systém je úžasne jednoduchý - umiestnite na stoly QR kódy (ktoré zdarma dostanete od zenQR). Hosť mobilom načíta QR. IPhone a Android dnes priamo podporuje načítavanie cez štandardný fotoaparát. Žiadne prihlasovanie alebo inštalovanie - hosť rovno prejde na jednoduché otázky (tie si môžete ľubovoľne upraviť) a odošle hodnotenie. A Vy viete.
Ponúkol nám ho na vyskúšanie, tak som rozmýšľal 3 sekundy a začali sme to u nás testovať. A takto to vidím po mesiacoch použivania:
• nie je to marketingový nástroj - keď dostaneme 100% hodnotenie - trošku to zabolí, že to nešlo na Facebook
• hodnotenia sú veľmi cenné - ľudia sú oveľa otvorenejší vďaka anonymite a veľmi často konštruktívni
• vďaka kritike, ktorú dostávame, dokážeme veci riešiť - tu zase veľmi poteší, že to klient komunikoval iba k nám a nešlo to na Facebook
• prekvapenie, že nedostávame hejterské hodnotenia, aj keď sme ich očakávali, lebo je to anonymné. Hejter (nenávistník) asi potrebuje publikum
• nespokojní hostia majú jednoduchú možnosť komunikovať nespokojnosť. Asi nie je nič horšie ako stratiť klienta a ani netušiť prečo.
Odhalenie: autor článku je Igorov kamarát. Napriek tomu je v článku všetko pravdivé.
Martin Profant, Hodovňa Poprad
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
email: info@zenQR.com
Zdroj: PR, zenQR