Slováci vo veľkom hlasovaní vybrali top kokteil z borovičky
Utorok, 23.1. 2018, 13:13Slovensko doteraz oficiálne nepoznalo svoj najlepší kokteil s borovičkou. Preto projekt Medzinárodný deň Borovičky (MĎB) vyhlásil veľké hlasovanie na Facebooku, aby Slováci rozhodli. Najviac nominácií získala známa „grepovička“, ktorej sekundovala borovička s pivom – tu už mal ale aj profesionálny barman problém určiť, či môžeme v takomto prípade stále hovoriť o kokteili. Do finále boli nakoniec vybrané tri miešané nápoje. Najvyšší počet hlasov nakoniec získal kokteil s názvom Primavera.
Organizátori MĎB hľadali svoj silvestrovský „bororo drink“ prostredníctvom hlasovania fanúšikov borovičky na svojej facebookovej fanpage. Prihlásiť svoj recept na miešaný nápoj s borovičkou mohol ktokoľvek. Následne profesionálny barman Lukáš Matulík z Bukowski baru vybral tri finálové kokteily, ktoré postúpili do finále. Tie potom na kameru namiešal stand up komik Fučo z Temných kecov. No a video s kokteilom, ktoré získalo najviac „lajkov“, sa stalo tým víťazným. Slovensko tak spoznalo svoj top borovičkový silvestrovský drink.
Ktorý je teda víťazný drink? Stala sa ním Primavera. „Na prípravu víťazného kokteilu budete potrebovať otvorený oheň. Primavera je spojenie talianskej jari s chuťou rebarbory a borovičky, previazané stuhou z dymu rozmarínu,“ hovorí barman Lukáš Matulík z Bukowski baru v Bratislave.
Primavera
50 ml Borovičky
20 ml Pomarančového likéru
20 ml Citrónovej šťavy
20 ml Rebarborového sirupu
Rhubarb bitter
Rozmarínový dym
Na druhom mieste skončil kokteil s názvom Rysavý jalovec a na treťom mieste Krvavá Marta.
V rámci projektu MĎB sa spojili naši najväčší výrobcovia borovičky, aby šírili dobré meno tohto unikátneho a jedinečného nápoja typického pre Slovensko. Faktom je, že výroba borovičky má v našej krajine dlhoročnú tradíciu. Také množstvo borievok, koľko sa za posledných 100 rokov podarilo spracovať u nás, nedokáže žiadna iná krajina.
Aj z tohto dôvodu veľkoobchod METROpodporuje prípravu drinkov z tak tradičného slovenského produktu, akým borovička isto je, avšak modernou cestou. „Ide nám o to, aby sme zvýšili povedomie Slovákov o borovičke a ukázali, že ide o nápoj zaujímavý aj v modernom kokteilovom prevedení,“ uviedol Peter Havel, produktový manažér z oddelenia nákupu alkoholických nápojov METRO Slovensko.
Zdroj/Foto: PR, METRO